.

מסגרות חינוך וטיפול לגיל הרך

 
תוצרי ידע של תוכניות שעסקו במסגרות לידה-3 
ובמסגרות 3-6, כלים, הכשרות ותדריכים  

*

*

תכנית התפתחותית לחינוך ולטיפול בגיל הרך - הקוריקולום
סבי מנגשה | מנהלת התוכנית, ג'וינט אשלים
שרון פורת | מנהלת תוכניות שותפה, ג'וינט אשלים

מידע לצוותי מסגרות חינוך טיפול לקידום התפתחותם של ילדים בגיל הינקות (לידה עד 50 חודשים),
המורכב מארבעה חלקים עיקריים:

1- מבוא כללי שמכוון את הקורא לעקרונות בסיסיים של חינוך טיפול לגיל הינקות.

2- טבלאות מפורטות לגבי כל תחומי ההתפתחות ודרכי יישומם.

3- הרחבת הידע – פרקים להרחבת הידע ולהעשרה במספר נושאים המייצגים פדגוגיה של הגיל הרך ותחומי עשייה מרכזיים במסגרות חינוכיות-טיפוליות.

 

שותפים: משרד העבודה והרווחה ושירותים חברתיים |אגף המעונות, ג'וינט ישראל.

2021

*

“برنامج تطوُّري للتربية والرِّعاية للطّفولة المبكِّرة”
תכנית התפתחותית לחינוך ולטיפול בגיל הרך- הקוריקולום

סבי מנגשה | מנהלת התוכנית, ג'וינט אשלים
ריטה פרו נסראלדין | התאמה לערבית, ג'וינט אשלים
 

البرنامج الذي يستعرضه هذا الكتاب غني بالمحتوى، ويدعم روتين العمل مع الرضع والأطفال، ويمكن طواقم الإطار التربوي ّ من إدارة برنامج يومي َ ملائم لاحتياجات الأطفال، ومتابعة تطورهم. كل هذا بلغة تربوية تشجع الطاقم على مواصلة التعلم والنمو. كما ونُشيرُ إلى أهميَّة الشّراكة بين الأسرة والمؤسسات التربوية لضمان تقديم أفضل رعاية وتربية لأطفالنا.
הספר “תכנית התפתחותית לחינוך וטיפול לגיל הרך” בערבית “برنامج تطوُّري للتربية والرِّعاية للطّفولة المبكِّرة” .

 

שותפים: משרד העבודה והרווחה – אגף המעונות, משרד החינוך אגף גיל הרך, יד הנדיב

2023

*

מחקר הערכה מסגרות תחילה
סבי מנגשה | מנהלת התוכנית, ג'וינט אשלים

 

מחקר הערכה למסגרות לידה -3 חינוך טיפול והמלצות לקובעי מדיניות.

 

שותפים: אגף למעונות יום משרד העבודה והרווחה, מכון תובנות, ג'וינט אשלים.

2019

*

*

מודל הורים כשותפים

ריטה פרו-נסראלדין | מנהלת התוכנית, ג'וינט אשלים

הספר נכתב במסגרת תכנית שותפות אחד כמודל עבודה להפעלת מסגרת הפועלת להעצמה קהילתית של אימהות בפזורה הבדואית בנגב, להעלאת המודעות לצרכים ההתפתחותיים הייחודיים בגיל הרך ולפיתוח שירותים מותאמים למאפייני המרחב הבדואי.

 

שותפים: אגי’ק – מכון הנגב, עמותת גוונים, משרד הכלכלה, ביטוח אומי, קואליציית מושארקה, קרן ון ליר, הפדרציה היהודית של ניו יורק, הפדרציה היהודית של סן פרנסיסקו, נשות הדסה, ג'וינט אשלים.

2018

בלאד אלקלמאת “بلاد الكلمات”
ריטה פרו-נסראלדין | מנהלת התוכנית, ג'וינט אשלים

החוברת פותחה ונכתבה במסגרת תכני שותפות אח"ד כחומר עזר וכלי עבודה לגננות לפיתוח המודעות הפונולוגית והכרת המרכיבים הפונולוגיים הראשוניים של השפה הערבית.
החוברת כוללתרקע תיאורטי ומערכי הפעלה לגננת.

 

שותפים: משרד החינוך, הפדרצייה היהודית של סן פרנסיסקו |קרן פיטר ומימי האס, ג'וינט אשלים.

2016

*

*

קווים מנחים לצוותים פדגוגיים במסגרות הגיל הרך בחברה החרדית
שרון פורת | מנהלת התוכנית, ג'וינט אשלים

המארז כולל 5 חוברות המציגות את התפיסה והעקרונות המרכזיים להובלת תהליכים פדגוגיים במסגרות הגיל הרך בחברה החרדית, בדגש על קידום התחם השפתי וקידום התחום הרגשי-חברתי.
החוברות כוללות כלים למלמדים ולמדריכים הפדגוגיים, המסדייעים למלמדים בתכנון הפעילויות ובהערכת העשייה החינוכית.

 

שותפים: משרד החינוך- המחוז החרדי |שפ”ח חרדי, קרן וול, ארגון אחיה, ג'וינט אשלים.

2019

*

*

 

אטלאלאת "اطلالات"  
ריטה פרו-נסראלדין | מנהלת התוכנית, ג'וינט אשלים

החוברת מבוססת על תכנית "מבטים" שפותחה ע"י האגף הקדם יסודי עבור גני ילדים ביישובים יהודים.
התוכנית הותאמה ונכתבה מחדש במסגרת תכנית שותפות אח"ד עבור גני הילדים בחברה הערבית ככלי לגננות לאיתור ילדים בגן המתקשים בתחומי ההתפתחות.

 

שותפים: משרד החינוך, הפדרצייה היהודית של סן פרנסיסקו |קרן פיטר ומימי האס, ג'וינט אשלים.

2004 

*

*

*

 

נדרה אלא טופולה - מבט אל הילדות - نظرة الى الطفولة 
ריטה פרו-נסראלדין | מנהלת התוכנית, ג'וינט אשלים 


החוברת פותחה כחומר עזר וכלי עבודה למטפלות משפחתונים ומעונות יום במטרה לסייע להן להכיר את הילד בסביבה הטבעית שלו ולזהות עיכובים התפתחותיים באמצעות כלי תצפיתי המבוסס על סולם גרינשפן להתפתחות ילדים. הספר מכיל ידע תיאורטי וכלים לעבודה בתחומי הגיל הרך
.

 

שותפים: פדרציית סן פרנסיסקו , ג'וינט אשלים.
2019

*

*

תכנית איכות החינוך לגיל הרך בחברה הערבית - (הדף בתהליך)
ריטה פרו נסראלדין | מנהלת התוכנית, ג'וינט אשלים
איבתיסאם אבו חמד | מנהלת תוכניות שותפה, ג'וינט אשלים

 

משרד החינוך, קרן ברנרד ואן-ליר וג'וינט אשלים, חברו יחד במיזם זה במטרה לשפר את איכות החינוך במסגרות של ילדים בגילאי גן (3-6) בחברה הערבית, תוך מתן הזדמנות לפיתוח הפוטנציאל האישי שלהם ולהכנתם לבניית עתיד טוב יותר עבורם בחברה הישראלית, לטווח הקצר והארוך.

במסגרת התכנית פותח מודל עבודה יישובי למסגרות החינוך הערביות. תפיסת העבודה נשענת על לקיחת אחראיות והובלה של הרשויות המקומית לקידום הנושא בראיה מערכתית.

התכנית מורכבת משלושה מרכיבים עיקריים המשפיעים על איכות החינוך:

  • איכות אקלים כיתת הגן, המתייחס לתפיסת הסביבה החינוכית; בכך נכללות תשתיות פיזיות, ארגוניות ומקצועיות, (בגן ובחצר).
  • איכות האינטראקציה בקרב צוותים חינוכיים (ברמות השונות), עם הילדים והוריהם ובמערך העירוני ביישוב, הכוללת: תמיכה, ליווי והדרכה, כחלק אינטגרלי וקבוע בעבודת המטה ובשטח.
  • איכות הלמידה, הכוללת מגוון חומרים ועזרי למידה מותאמים תרבותית, בעולמות תוכן שונים, העומדים לרשות הצוות החינוכי, ילדים והורים.

שותפים: קרן ברנרד ואן ליר, משרד החינוך |אגף קדם יסודי, ג'וינט אשלים.

2019 

*

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.